Wijzijnweg.com

top
Page

Senegal

Voor de Foto's klik je Hier.

Senegal 1.

Van 13 tot 20 Februari.

Gereden: 628km

Senegal 2

Van 23 tot 24 Februari.

Gereden: 301km

Senegal 1.

Net buiten St Louis vindt je de camping 7 Palava,gelegen knal aan het strand. Cristina en Sven maken er hun doel van om de mensen een fijn verblijf te bezorgen. We hebben er dan ook een dagje of 3 gestaan.

Daarna was het richting Dakar, we parkeren de truck in het resort Chez Salim aan de lac Rose.

Het is wel 35 km van Dakar centrum, maar een toffe plek om te staan, zwembad internet en een mooie omgeving, wat wil je meer.

We rijden 2 maal met de moto naar Dakar om onze carnet af te stempelen en om de visa's van Burkina en Ghana te regelen. We hadden echt niet gedacht dit in 2 dagen rond te krijgen, maar de visa goden zijn ons goedgezind.

Met de truck moeten we nog even naar de Man Garage, de airco doet het niet meer en er moet waarschijnlijk gas bijgevuld worden.

Tegen 9 uur staan ze allemaal klaar om onze truck onder handen te nemen, zeer vriendelijk, en na een uurtje of 2 is alles weer normaal en blaast de airco ijskoude lucht. Alleen de rekening was een rip off.

Ik probeer er nog wat aan te veranderen, maar de man weet van geen wijken.

Dan gaat het verder naar Sally, daar is Le Ferme de Sally en gaan we een tussenstop maken, op weg naar Gambia.

De Ferme de Sally valt Ferm tegen en de volgende dag rijden we al vroeg richting de grens van Gambia, en gelukkig.....

De laatste 30 km zijn echt zeer slecht, de weg veranderd in een onberijdbare piste en we maken 20km gemiddeld.

Aan de grens, weinig problemen, maar waar we de boot moeten nemen om het land in te geraken,staat een kilometers lange file.

Er is net een ceremonie geweest van de eerste steenlegging voor het bouwen van een brug.

We komen aan om 14,30H en het kost ons: 2 telefoons, 4 T shirts, een paar kousen en 6 uur onderhandelen om uiteindelijk op de boot te geraken.

Normaal zijn we anti cadeau, maar hier was echt een geval van overmacht,we hadden geen zin om 2 dagen of meer vast te staan.

We rijden nog enkele kilometers en na een weg controle van een overijverige politie beambte die zijn karig loon nog wat wou bijspekken vanuit mijn bankrekening, was het tijd om de dag af te sluiten.

We rijden de eerste veldweg in en parkeren ons langs de weg, morgen zien we wel verder.

Senegal 2.

Heel vlotjes nemen we de beiden grenzen die Gambia van Senegal scheiden, hoe moeilijk het was om erin te geraken, hoe makkelijker het is om eruit te geraken.

De mooie wegen worden weer slechter en je weet dat je in Senegal bent.

We rijden nog een 100km tot in Tambacounda en daat slaan we ons kamp op.

De volgende dag gaan we eerst nog even tanken en dan naar de markt inkopen doen.

We rijden relax weg richting grens Mali.

De weg is vol met gaten, maar valt best nog wel mee, we zijn al wat gewent geworden.

Na enkel uren staan we aan de grens van Senegal met Mali. Onze Carnets worden netjes afgestempeld, en langs de andere kant ook weer van een stempeltje voorzien. Het is wat zoeken naar de politiepost verstopt in het dorp om de pasporten af te stempelen, maar alles bij elkaar toch een vlotte grensovergang.

Mali Here we Come......

« prev top next »
top
Menu

Powered CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Web support: website123.be | Login