Wijzijnweg.com

You are here:  Home > De reis > 2011 > Indonesië.
top
Page

Indonesië.

Voor de foto's klik je     hier

Van 17 maart tot 27 Maart.

Semarang.

We vliegen via Jakarta naar Semarang, daar gaan we even de meubel industrie nader bekijken. We worden opgehaald door Stefan en aan ons hotel gedropt. Na nog een avondmaal duiken we tussen de lakens.

De volgende dag slapen we lekker uit en gaan we naar de firma, waar we afspraak hebben. We nemen gans de voormiddag om alles wat nader te bekijken en gaan dan terug naar het hotel.

Daar wordt het relaxen en chillen aan het zwembad, mag ook wel eens he!! Na al dat werk, Hahha....

Bali.

Vanuit Semarang nemen we een binnelandse vlucht naar Bali. Met een splinternieuwe toepolef van Lion's vliegen we op een dik uurtje naar Bali. Het is vroeg op de ochtend en we zijn reeds ter plekke om 10 00h. Scheel van de honger nemen we een koninglijk ontbijt in dit 5 sterren hotel. We verblijven in de Scheraton, maar betalen maar een habekras, ( schoonzoon bedankt). Deze laatste werkt in de Scheraton in Tenerife en daardoor hebben we super korting. De kamer is normaal 200 euro de nacht en nu slechts 59 euro, lekker he. Alle drank en food is aan halve prijs, dus we gaan ons hier eens een wekje laten pamperen.

Na ons lekker ontbijt duiken we in bed, want we zijn reeds vroeg uit de veren. Om 1400h komt de Guy ( hebben we in Semarang ontmoet) ons halen voor een namidagje strand. Nadat we bruin gebakken zijn, is het richting ander strand voor een adembenemende zonsondergang en een lekkere vismaaltijd terug op het strand. Bali kan niet beter starten...

De volgende dagen zijn we heel lui en genieten van het prachtige hotel en al zijn acomedatie's

Het is pas de derde dag dat we een scooter huren, en de bergen intrekken. We bezoeken de rijstvelden en het binnenland en kijken onze ogen uit op de vele tempels die we onderweg tegenkomen. Bali is wel toeristisch, maar dat stoort ons niet zo.

De politie probeert ons een boete aan te smeren, maar daarvoor hebben we al te veel meegemaakt. We maken ze gewoon duidelijk dat we geen boete willen en na wat uitleg rijden we gewoon verder. Hij kan zijn boete aan een naieve toerist aanpraten...met alle Chinesen, maar niet met den dezen....

Greetje vindt de winkeltjes wel ok en geniet met volle teugen van een dagje choppen. Na bijna een jaar in Azie vertoeven, is dit toch weer net iets anders dan al de rest, Gelukkig!! We zijn ook onder de indruk van de vele winkels met decoratie, dit is echt het land van de binnenhuis inrichting..

De rest van de week spenderen we met luilakken en eten. Martine en Luc vergezellen ons enkele malen op eet, drink en strand tocht..

We bezoeken ook het W hotel, en staan versteld van de onbeschrijfelijk afwerking en design. Wat een lust voor het oog, super modern en heel speciaal, nooit gezien...

En dan is het zondag 27 Maart, de vlieger op naar Perth, Australie. Na een korte vlucht van 3,5 uur, landen we in Perth, en zijn we klaar voor een nieuw avontuur..

Bali was toch de moeite...

« prev top next »
top
Menu

Powered CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Web support: website123.be | Login