Wijzijnweg.com

Page

Dubai

Van 1 juni tot 9 juni.

Voor de foto's klik je   Hier.

Terwijl onze vierwieler aan het varen is van Chennai (India ) naar Kuala Lumpur ( Maleisie), zijn we naar Dubai gevlogen.

Deze keuze komt door het reeds vele malen te vernoemen dat we Dubai eens willen bezoeken en nu is het geschikte moment.

Van Chennai hebben we genoeg gezien en in Kuala Lumpur gaan we toch verblijven om de camper op te halen, dus maar eens een andere bestemming. De vlucht van India naar Dubai duurt nog geen 4 uur en we landen in de avond. We worden onmiddelijk geconfronteerd met een land dat een totaal contrast is met India. Proper, modern, normaal verkeer en ook vriendelijke mensen.

De Verenigde Emiraten, ook EU genoemd bestaan uit 7 staten en Dubai is daar een van. We duiken in een taxi en rijden naar ons goedkope 4 sterren hotel. De Sheraton, we hebben er super korting, omdat onze lieve schoonzoon er werkt. Dus lekker meegenomen, bedankt Bastie!!

We zijn uitgeput en duiken in ons bedje, morgen verkennen we de streek.

Na een heerlijke nacht tussen de Sheraton lakens, worden we fris wakker en is het tijd om de stad in te duiken. We nemen een lekker ontbijt en stappen in een taxi, naar de Dubai Mall. Deze mail is  de grootste van de wereld.

Langs supermoderne gebouwen met heel speciale bouwstijlen, rijden we door de stad tot aan de Dubai mall. Als je binnenkomt wordt je onmiddellijk bevangen door de reuze aquarium die de inkomhal rijk is. Ze hebben er een ganse oceaan vissen in losgelaten en je kan er uren naar kijken. Dat laten we aan de andere mensen en we gaan shoppen. Als je graag shopt kan je hier alleen in deze mall al een paar dagen vullen. De winkels zijn van top niveua en de inrichting is helemaal top!

We kijken samen met vele andere mensen onze ogen uit onze kop!! Moeilijk lopen hoor!!

Doodmoe komen we terug in ons hotelletje en zoeken de lakens op, dit is echt shop`till you drop!!

De volgende dag worden we meegenomen door de rechterhand van meneer Murali. Deze man heeft hier 22 SFC ( Southern Fried Chicken ) shops en we willen hem wel ontmoeten. De man, Mr. Sajeev die heel vriendelijk is vraagt wat onze plannen zijn en laat ons wat winkels zien. Later spenderen we de rest van de dag in een Thema Shopping mall, en eten we in een India Palace, ook eigendom van Mr. Murali. We spreken af om later deze week elkaar nog eens te ontmoeten en nemen afscheid.

Vandaag hebben we een tour met de toeristische bus gepland. Deze met airco voorziene bus ( is hier wel een must +42 graden) brengt je via een hop on, hop off sisteem door gangs de stad. Iedere 30 minuten heb je een andere bus om je tour verder te zetten. Zo zie je op een dag alle high lights van de stad. Via het oude ( niet echt oud hoor) stadscentrum, rijden we door naar het nieuwere gedeelte en zo tot aan de Palm Eilanden. Dubai is echt niet normaal, ze bouwen hier dag en nacht en van het ene grote project duiken ze in het andere. Langs de kust is er een 15 jarig projeckt bezig, dat het grootste atractiepark van de wereld wordt, 10 maal groter dan Disney World. Over 10 jaar zal het klaar zijn!! Ook het hoogste gebouw staat in Dubai, de Burj Khalifa. Normaal zou het Burj Dubai noemen, maar door de crisis, heeft een Sjeik er wat geld moeten tegensmijten en deze man noemd Khalifa, vandaar dus !! Met zijn 160 verdiepingen en meer dan 800 meter hoog spant hij de kroon als hoogste gebouw van de wereld. We nemen een lift en in minder dan een minuut ben je op het 142ste verdiep, waar er een uitkijplatform is. Wat een zicht!! Deze dag wordt ook afgesloten met een avondje shoppen.

De volgende dag duiken we weer de bus op, want je mag 24 uur met hetzelfde tikket, en we zijn gisteren maar laat opgestaan, dus. De rit gaat naar de oude stad, waar we een boottocht maken op de rivier die door deze woestijstad loopt. Alles is hier groen, maar dat kost alleen in Dubai, 800 miljoen liter water per dag, Hallo!!! Het meeste komt uit de zee en wordt ontzilt.

Je kan je niet voorstellen dat we hier plat in de woestijn staan, zo groen. We bezoeken ook Internet City, waar alle gerenomeerde firma's een vestiging hebben. De gebouwen zijn gevestigd midden in een park, waar ik de prijs niet van hoef te weten, nie normaal. Alleen de site bezoeken is de moeite.

De palmeilanden worden ook aangedaan, en je kan er met een monorailtrein heen rijden. Deze eilanden staan vol met dure villa's met een bootponton voor hun deur, nie mis!! Tegen de avond stappen we op de metro, en zitten waar de bestuurder normaal zit, deze is met vakantie, want alles is computergestuurd. Leuk om te zien. Weer een dagje in een amaizing place.

Vandaag is het Desert safari, we spenderen de halve dag aan shoppen en worden dan opgehaald in ons hotelletje, met een toyota, landcruzer. Mooie bak, maar gaan we daar extreem mee in de woestijn rijden. Na een uurtje rijden, worden de banden bijna leeg gelaten en duiken we de duinen in. Wat een avontuur, mijn madam, vindt het veel te extreem, maar mij hoor je niet klagen. Onze Pakistanese chauffeur, stuurt de wagen perfect over alle duinen en moet er regelmatig een colega uittrekken, die zich heeft vastgereden. We genieten van de prachtige landschappen en de mooie sunset. Na een uurtje beulen, worden de banden weer op druk gezet en is iedereen nog aan het schudden van de beleving!! We rijden naar een Bedouïne dorp en zitten daar effe op een kameel, krijgen een heerlijke BBQ voorgeschoteld en als afsluiter een buikdanseres, die haar hele palmares danst.

Dan is het terug richting hotel en gans de nacht dromen van duinen en de woestijn.

We gaan naar Abu Dabi, de staat hiernaast. Onze SFC eigenaar gaan bezoeken, Mr Murali. De man is supervriendelijk en we praten uitgebreid over SFC en de mogelijkheden in India. Abu Dabi is helemaal anders dan Dubai, kleinschaliger, maar ook volop in uitbreiding. Ze bouwen er alsof hun leven ervanaf hangt. Op het einde van de dag brengt, Sajeev de regionale SFC manager van Dubai en omstreken, ons terug naar het hotel. We zijn moe genoeg van al dat rijden en genieten van een heerlijke zwempartij.

De volgende dagen tot ons vertrek spenderen we, met wat je het beste kan doen in Dubai, shoppen!! We doen alle belangrijke malls, en gaan zelfs nog een stukje skieen in de Emerate mall. De skipiste is de max en je voelt je echt op skiverlof. Alleen als je buitenkomt is het 45 graden, wat een contrast. We merken dat de regels hier streng zijn, maar de mensen zijn zeer gedisiplineert en zelfs de Indishe chauffeurs rijden hier met manieren. Alhoewel Dubai een moslim land is zie je er hier heel weinig van, de meesten gaan hier zeer Westers gekleed en er heerst een ongelofelijke vrijheid van mennig en geloofsovertuiging. Alles kan hier en alles mag hier, als je maar de regels volgt. Het is hier zo multucultureel en toch heerst er rust, geen racisme dus. Daar kunnen de europese landen nog iets van leren.

Ik denk dat er geen groter contrast bestaat dan India bezoeken en dan naar Dubai vliegen. Het was voor ons een welgekomen verademing en een mooie voorberieding op Maleisie. We hopen daar ook gelijke toestanden aan te treffen.

Onze enige dieptepunt in Dubai.

We nemen de vlucht vanuit Dubai naar Maleisie om 1800h in de nammidag en komen aan op de luchthaven om 1600h. Onze vlieger heeft wat technische problemen en de vlucht wordt uitgesteld tot 2000h, en dan tot 2200h, en dan tot 3 uur s'nachts en dan opeens tot 9 uur de volgende morgen. Dit alles zonder de luchthaven te verlaten en zonder slapen. Wat een ellende!! We stijgen uiteindelijk met 15 uur vertraging op en landen in Maleisie, zo moe als een hond.

Greetje gaat een briefje schrijven naar Malaysian Airlines.

« prev top next »
top
Menu

Powered CMSimple | Template: ge-webdesign.de | Web support: website123.be | Login